Protocol de seguretat i actuació

Us presentem el protocol de seguretat elaborat pel Club Gimnàstic Terrassa dins la fase 2 del pla de retorn a la nova normalitat, el qual s’anirà adaptant als requisits de cada fase

OBERTURA DE LA INSTAL·LACIÓ:

El gimnàs obrirà a partir del dilluns dia 8 de juny. L’horari d’obertura es distribuirà per encabir les diferents activitats que duem a terme, garantint els protocol i criteris exposats a continuació.

En una primera fase l’obertura serà de 10 a 13 hores, i de 15.30 a 18.30, per l’activitat general, amb l’objectiu de poder dur a terme els protocols de neteja. Aquest horari s’anirà evolucionant en funció del pla de desescalada i els requisits existents en cada moment.

EQUIPAMENT:

  • Les i els gimnastes portaran mascareta en accedir a la instal·lació
  • La mascareta no s’utilitzarà per a l’activitat esportiva, només per accedir al gimnàs i en sortir
  • Caldrà que portin una motxilla en la que duran:
    • Una ampolleta d’aigua
    • Una estoreta de goma o altre material per fer el treball físic, o en tot cas una tovallola gran
    • Una tovallola petita per eixugar-se
    • Un paquet de mocadors
    • Peücs/Xancletes/mitjons
    • Calleres (si n’utilitzen) i un pulveritzador
    • Magnesi individual en un pot petit, taper o bossa*
    • Una bossa d’esquena per guardar-hi les sabates
  • Ja vindran canviats/des de casa amb l’equipament d’entrenament

*El club disposa de magnesi que podrà lliurar en cas que no en tingueu o no en pugueu trobar. Si cada gimnasta el porta, facilitarà l’operació d’accés

ACCÉS

  • L’accés es realitzarà per la recepció, carrer Doctor Pearson, 63. Caldrà entrar de forma individual i guardar les distàncies de seguretat marcades a terra. No podran accedir a la instal·lació altres persones que les i els practicants de l’esport
  • Les mares/pares/família podrà accedir a recepció només per fer tràmits o consultes
  • A l’accés es prendrà la temperatura de cada esportista. Si algú supera els 37.1º no podrà accedir al gimnàs. Caldrà doncs que les persones acompanyants s’esperin a que passin el control
  • A la mateixa entrada es desinfectarà el calçat individualment i es trauran sabates o sabatilles, que guardaran a la bossa d’esquena. Al mateix moment es posaran els peücs, mitjons o xancletes amb els quals circularan pel gimnàs, tret de quan estiguin en determinats aparells
  • A l’accés la/el gimnasta es netejarà les mans amb la loció hidroalcohòlica que hi haurà a disposició mitjançant un expenedor
  • Caldrà esperar-se en cada línia divisòria de terra per accedir a la sala de gimnàstica
  • Cada gimnasta serà conduïda per un tècnic cap dins la sala

CIRCULACIÓ I ÚS DE LA INSTAL·LACIÓ

  • Un cop dins, es duran les sabates a la prestatgeria de la sala, al costat de la porta de sortida
  • La sortida es farà per la porta de la sala de gimnàstica, que dona al pàrquing, amb accés pel carrer Prat de la Riba, 88
  • Cal esperar per recollir les i els esportistes 5 minuts abans de l‘horari de sortida per evitar aglomeracions
  • Els vestidors estaran tancats, només hi haurà dos banys a la part del davant i dos al darrera per ser utilitzats
  • Els circuits de circulació estaran marcats a terra i hauran de ser respectats, sempre mantenint una distància mínima de 2 metres entre cada gimnasta
  • L’ús de la instal·lació es durà a terme en dos torns, un de matí, i un de tarda. El gimnàs romandrà tancat el migdia per dur a terme una neteja

DISTRIBUCIÓ D’ESPAIS I SISTEMÀTICA DE L’ACTIVITAT

  • L’ocupació màxima de la sala de gimnàstica i resta de sales, si s’arriben a utilitzar, serà del 30% del màxim autoritzat (que en el conjunt del gimnàs és de 250 persones), sempre mantenint les distàncies de seguretat de 2 metres entre persones
  • En cada aparell de gimnàstica hi haurà un màxim d’entre 2 i 3 gimnastes treballant-hi. Una sobre l’aparell i 1 o 2 esperant, en els punts que estaran marcats a terra, separats mínim per 2 metres. Seran 3 només en els aparells que ho admetin per garantir les distàncies de seguretat, així:
  • En barra d’equilibri, hi haurà 1 a l’aparell i 1 esperant
  • En asimètriques, 1 en aparell i 2 esperant
  • El terra es dividirà en tires de 2 metres d’amplada i cadascuna hi treballaran 2 gimnastes màxim, que no es podran creuar. Quan es faci preparació física, les/els gimnastes treballaran sobre el seu matalasset/estoreta/tovallola, amb una distància mínima de 2 metres
  • En salt hi haurà 1 gimnasta saltant, 1 a la cua, i 8 treballant sobre el tumbling amb una separació de 2 metres.
  • En anelles, cavall d’arcs, barra fixa i paral·leles, hi haurà 2 gimnastes màxim esperant i 1 treballant.
  • La mateixa sistemàtica s’aplicarà en la resta d’espais i aparells de la instal·lació, si s’utilitzen
  • Les i els entrenadors duran mascaretes, guants i proteccions, i no manipularan les i els gimnastes
  • Mentre s’estigui treballant, les i els gimnastes no duran posada la mascareta. La podran guardar a la motxilla o deixar-se-la penjada al coll
  • Les rotacions per aparells seran limitades i es duran a terme de forma sincronitzada

NETEJA

  • Per a la neteja i desinfecció de tots els aparells, matalassos i estris s’utilitzarà les pastilles desinfectants Virucida Cleanpill, que es troba entre els productes aprovats i autoritzats pel ministeri de sanitat, diluïdes amb aigua.
  • A l’accés, les i els gimnastes es desinfectaran les sabates i es netejaran les mans amb solució hidroalcohòlica
  • Quan en un aparell hi hagi més d’un/a gimnasta, a cada canvi, es desinfectarà l’aparell i matalassos utilitzats amb la solució de cleanpill per part dels tècnics
  • Quan hi hagi un canvi de rotació, cada gimnasta es netejarà les mans i es desinfectarà l’aparell
  • Hi hauran varis dispensadors hidroalcohòlics a la sala de gimnàstica per dur a terme la neteja de mans
  • A cada canvi de torn, l’equip tècnic farà una desinfecció general d’aparells i matalassos sobre els que s’hagi treballat
  • Es durà una neteja general migdia i vespre, un cop tancat el gimnàs, amb productes desinfectants i el virucida cleanpill
  • Setmanalment, en cap de setmana, es durà a terme una nebulització general del gimnàs amb Aliquat N com a reforç de la desinfecció

SISTEMÀTICA D’ENTRENAMENT

  • La reincorporació a l’activitat esportiva serà progressiva. Els primer dies es durà a terme un aprenentatge dels protocol de seguretat i es realitzarà treball de condicionament físic
  • El treball amb aparells es farà de forma progressiva, prioritzant la millora física i prevenint el risc de lesió després del període d’inactivitat.
  • En cada ús d’aparell i rotació es destinarà un temps a la desinfecció i neteja

SORTIDA

  • Un cop finalitzat l’entrenament les i els gimnastes es dirigiran a la prestatgeria on tindran les sabates i material, es rentaran les mans i sortiran per l’accés posterior del gimnàs, que dona al pàrquing (carrer Prat de la Riba 88)
  • Us demanem que estigueu esperant al pàrquing 5 minuts abans de l’hora prevista de sortida per no produir aglomeracions

INCORPORACIÓ DE GIMNASTES A L’ACTIVITAT

Caldrà que quan un/a gimnasta es vulgui incorporar a l’activitat ens faci una comunicació prèvia per poder organitzar els grups. Ateses les limitacions d’espai i les mesures de seguretat, no podem superar els límits que tenim fixats, i per tant caldrà confirmació prèvia, trucant a recepció o emplenant el formulari que tindrem disponible a la web